کوه و طبیعت

گروه کوهنوردی شاهین جویبار

صعود بر قله 4850 متری علم کوه دومین قله مرتفع ایران سر افراز

گروه کوهنوردی شاهین جویبار با سرپرستی علیرضا سدیدی جویباری و با توجه به برنامه 3 روزه صعود به قله علم کوه،با برنامه ریزیهای تنظیم شده ،درتاریخ 91.5.25 ساعت 13 از محل دفتر هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی شهرستان جویباربه سمت آخرین نقطه کلاردشت یعنی قرارگاه رودبارک عازم گردید که این برنامه به این شکل رقم خورد...

روز اول برنامه:بعد از حرکت از جویبار که بمدت 4 ساعت بطول انجامید به قرارگاه رودبارک رسیدیم.مسیری که بایدطی میکردیم تا به تنگه گلو برسیم سنگلاخی بود و فقط با ماشینهای لندرور امکان پذیر بود.ماهم با ماشینی که کرایه کردیم به آن تنگه رسیدیم و چادر زدیم که بدلیل وزش باد و طوفان شب سختی را گذراندیم.

صبح روز دوم  به سمت دشت حصار چال که در ارتفاع 3750 متری قله علم کوه قرار دارد حرکت کردیم و بعد از گذشت 2ساعت و نیم و عبور از یخچالهای معروف و فوق العاده زیبای علم کوه،به آن منطقه رسیدیم و در کنار رودخانه چادر زدیم. بعدازکمی استراحت و گشت و گذار و هم هوایی به چادر برگشتیم و بعد از گپ و صحبتهای خودمونی و مرور برنامه فردا وصرف چای و تنقلات و شام،ساعت 11 شب خوابیدیم.

خداروشکر بر خلاف شب اول،شب دوم را خیلی خوب استراحت کردیم و صبح روز بعد یعنی روز سوم برنامه، طبق برنامه،ساعت 5 بیدار شدیم و بعد ازصرف چای و صبحانه وآماده شدن،راس ساعت 6 به سمت قله حرکت کردیم.همه سختیها و شیرینیها و زیباییها و احساساتی که دربرنامه های کوه و طبیعت،مخصوصا برنامه های صعودی و سنگین وجود دارد واقعا قابل بیان نیست.

بالاخره بعد از طی مسیر صعود و دیدن مناظر بسیارزیبا،یخچالهای طبیعی و خاص،سختیها و شیرینیها،همدلی و یکرنگی اعضا گروه و طبق برنامه ربزی و پیش بینیهای قبلی راس ساعت 11 صبح بر فراز قله 4850 متری علم کوه پرچم گروه شاهین  را به احتزاز در آوردیم که سرشار از غرور و شادی و لذت بود. اگه بدونید چقدر سخت و شیرین و زیبا و پر از احساس بود که اصلا نمیشه خوب بیان کرد و فقط باید بود و دید و لمس کرد.

بعد از صعودی موفقیت آمیز به سمت حصار چال راه افتادیم و بعد از کمی استراحت چادر ها و وسایل را جمع کرده و به سمت تنگه گلو راه افتادیم که ساعت 6 به آنجا رسیدیم و با ماشین به سمت قرار گاه رودبارک برگشتیم. شب که رسیدیم قرارگاه وسایل رو توی ماشین خودمون جابجا کردیم.بعدش رفتیم داخل ساختمان قرار گاه و بعد از اجاره اتاق رفتیم سراغ دوش گرفتن و شام و استراحت.... صبح روز بعد که عید فطر هم بود،ساعت 4 صبح بیدار شدیم و بعد از چای و صبحانه به سمت جویبار راه افتادیم.ساعت 9 صبح رسیدیم خونه و عید فطر هم در کنار خانواده سپری شد. جای همه شما در این برنامه واقعا خالی بود..

از راست: آقایان:

مجتبی واسو _ محسن عسگری نیا _ عبدالحسین ورشویی _ علیرضا سدیدی _ محمدمعصومی

با آرزوی سلامتی همه همنوردان عزیز، ورزشکاران و جامعه ایرانی

به امید ایرانی آباد و سالم

نظرات شما عزیزان:

mojtaba
ساعت13:45---28 ارديبهشت 1392
ضمن عرض سلام و خسته نباشید به سرپرست کوشا آقای سدیدی و بچه های گروه و همه بازدید کنندگان این وبلاگ..

امیدوارم گروه کوهنوردی جویبار مثل همیشه سرزنده و پایدار بماند.

از آقای سدیدی هم از بابت تلاش بی وقفه اش در جهت برقراری برنامه های منظم کوهنوردی و کوهپیمایی نهایت تشکر را دارم.

امیدوارم برنامه ویژه صعود به دماوند رو هم امسال در برنامه هایش بگذارد و ما رو هم در جریان این برنامه قرار بدهد.

من کم و بیش برنامه های گروه رو از این وبلاگ دنبال میکنم.

اگر زحمت تدارک یک برنامه جامع برای سال 92 رو بکیشد بیشتر ممنون میشم.

انشاءالله به زودی زود به گروه ملحق میشم(دل اوو بیه شمسه )

با آرزوی سلامتی و پایداری برای همه بخصوص اعضای گروه کوهنوردی جویبار
پاسخ:سلام خدمت شما دوست عزیزم.مرسی ازاینهمه لطف ومحبت شما.لطفا فامیلیتون رو هم بنویسید تا با دوستان دیگه اشتباه نگیرم.برنامه ورزشی یکساله گروه تنظیم شد.درمورد دماوند هم که اشاره کردید اگه خدا بخواد مرداد ماه امسال برنامه صعود به دماوند را داریم البته با توجه به تمریناتی که از فروردین شروع کردیم.منتظر شما هستیم مجتبی خان.به امید دیدار

@ افلاطون @
ساعت15:41---23 ارديبهشت 1392
عجب برنامه ریزی دقیق و چه گروه منسجمی... + واقعا جای تبریک داره...
پاسخ:سلام خواهش میکنم.ممنونم.منتظر نظرات و پیشنهادات و انتقادات در مسیر پیشرفت کار هستیم.مرسی

عسگری نیا
ساعت21:55---22 ارديبهشت 1392
با سلام ارادت به همه دوستان بخصوص سرپرست گروه اقای سدیدی عزیز که با برنامه ریزی دقیقه زمینه صعود به قله علم کوه فراهم کردندپاسخ:درود بر شما.خواهش میکنم.همه تلاش و سختیها که بر دوش شما بود که با عشق و انگیزه فراوان موفق شدید به هدفتون برسید.بازهم تبریک میگم به شما و همه دوستان.آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتون.

عبدالحسین ورشویی
ساعت19:25---22 ارديبهشت 1392
درود بر همه ی ورزشکاران و ورزش دوستان - آقای سدیدی - سرپرست عزیز گروه کوهنوردی جویبار - با تشکر و امتنان از شرح گزارش صعود به قله علم کوه...پاسخ:خواهش میکنم.افتخار آفرینان این صعود شما و بقیه دوستان بودید.به امید صعود دماوند در مرداد امسال.

نام :

کد را وارد نمایید:

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: علیرضا سدیدی جویباری ׀ تاریخ: سه شنبه 22 / 2 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀